Content Delen: Verken de Nieuwste LinkedIn Functie

Nieuwe sticker waar je een url aan kunt hangen

Wie actief met zijn/ haar online communicatie bezig is kent het begrip content marketing waarschijnlijk wel. Wie die term nog niet kent een korte uitleg:

Content Marketing is het actief delen van -voor je doelgroep relevante- informatie via online kanalen. Voor B2B is LinkedIn het aangewezen platform.

Sinds kort kent LinkedIn een nieuwe manier van delen van links door middel van een sticker op een afbeelding of video waarachter een klikbare link schuilgaat.

In dit blog leggen we je even snel uit hoe dat werkt.

Content delen alleen via mobiel

Als eerste even een disclaimer, de hierboven beschreven mogelijkheid bestaat vooralsnog alleen nog op je mobiel. Zorg dus dat alle benodigde gegevens zoals de afbeelding/ video die je wilt gebruiken en de url die je ervoor nodig hebt daarop beschikbaar zijn. Het ligt in de verwachting dat in een later stadium ook de website de optie gaat aanbieden.

Waarom dit handig is

Als je een bericht op LinkedIn plaatst en daar een link naar een artikel/ video/ etc aan toevoegt dan komt er onder het bericht ā€˜Rijke Mediaā€™ te staan. Die bestaat meestal uit de afbeelding bij het artikel, de kop, de intro, de url van het domein en hoe lang het ongeveer duurt om het artikel te lezen. 

In de praktijk ziet er dat dus zo uit:

Maar als je er een aparte specifieke afbeelding (of meerdere) aan toe wil voegen, dan vervalt die rijke media en moet je vertrouwen dat mensen op de link in het artikel klikken om de achterliggende informatie te lezen. En dat is niet altijd het geval. In dat geval zou je dus de nieuwe link-sticker kunnen toepassen die meer aandacht trekt; en je kunt de tekst van die link ook nog zelf bepalen (SEO zoekwoorden!).

Link-sticker toevoegen aan LinkedIn Content

Allereerst moet je dus de afbeelding aan je bericht toevoegen. Het maakt niet uit of je de begeleidende tekst eerst typt of pas daarna. Het proces om de sticker eraan toe te voegen werkt hetzelfde.

Nadat je de afbeelding aan je bericht hebt toegevoegd zie je onderin een reeks icoontjes, kies als je de link-sticker toe wilt voegen de derde met ‘de ketting’.

Je komt dan in dit scherm, waar je de link kunt plaatsen. Het is dus handig als je de link eerst kopieert naar je klembord, dan kun je hem plakken en voorkom je typefouten.

Daaronder staat de optie om de tekst van je link te geven. Denk aan een Call2Action die de kijkers vertelt wat die gaan zien/ lezen en waarom dit voor belangrijk zou zijn. Het is ook een manier om er specifieke zoekwoorden ā€“waarop je graag gevonden wilt wordenā€“ aan toe te voegen.

Je kunt daarna eerst de link bekijken/ controleren, en als alles goed is sluit je het dialoogvenster via het kruisje linksboven. Daarna kom je weer terug in dit scherm:

Als je de bijbehorende tekst nog niet geplaatst hebt kun je dat doen via volgende en als alles gereed is kun je de post zoals normaal plaatsen. In de timeline van je volgers ziet die er dan als volgt uit:

Door met je muis over de sticker te gaan krijg je de url te zien.

 

 

Conclusie

Met deze optie heeft LinkedIn een handige nieuwe feature uitgebracht die helpt bij jouw content marketing. Nog een tip: omdat dit alleen werkt op je mobiel is het soms makkelijker om je browser zich te laten gedragen als mobiel (een optie die de meeste browsers tegenwoordig hebben) zodat je de link-sticker ook kunt plaatsen als je achter je bureau aan een lap- of desktop computer werkt.

Bedankt voor jouw bericht!

Wij zullen zo snel mogelijk contact met jou opnemen.

Hosting solutions for you

Bedankt voor jouw sollicitatie!

Wij zullen zo snel contact met jou opnemen.

Hosting solutions for you
pop-up-circle

Solliciteer nu!

Klaar voor je nieuwe job? Upload nu je cv!