Ad Grants: Gratis Advertentiebudget

Ad Grants: Gratis Advertentiebudget

Google Ad Grants is een programma van Google waarmee maatschappelijke (non-profit) organisaties kunnen adverteren in Google. Google waardeert het werk dat non-profit organisaties voor de wereld betekenen en ondersteunen ze graag met de tools en services die Google aanbiedt. Duizenden organisaties zijn al bij Google aangesloten voor verschillende goede doelen. Culturele instellingen zoals museums, theater en film, dierentuinen en humanitaire doelen profiteren van de gratis advertentiebudget die Google beschikbaar stelt.

Een titel is ontzettend belangrijk. Het kan beslissend zijn voor een bezoeker of het artikel gelezen wordt of niet. Dit artikel geeft tips om jouw titel aantrekkelijker en pakkender te maken. Je zult ze niet allemaal op één titel kunnen toepassen, maar bekijk welke van waarde heeft voor jouw blogbericht.

Waarom Ad Grants voor jouw organisatie?

Met Adwords kan een organisatie op Google getoond worden. Zo zorg je voor meer verkeer naar de website, meer naamsbekendheid en kun je werken aan je doel voor meer ambassadeurs of donateurs van jouw goede doel. Met het adverteren op zoekmachines kun je advertenties doeltreffend richten op mensen die op zoek zijn naar jouw organisatie, op basis van hun zoekgedrag op het internet.

Maandelijks krijg je gratis $10.000,- van Google om te besteden aan zoekadvertenties. Met dit budget kun je jouw campagnes richten op meerdere zoekwoorden en kun je vele advertenties van jouw organisaties online houden.

Criteria voor Ad Grants

Google stelt dit budget niet zomaar beschikbaar voor iedereen. Als non-profit organisatie moet je voldoen aan verschillende criteria, zodat Google ervan overtuigd is dat ze Ad Grants aan het juiste doel beschikbaar stellen.

1. De organisatie moet zich eerst aanmelden voor Google voor Non-profitorganisaties. Deze aanmelding geeft de organisatie toegang tot de Google tools, waaronder Google Ad Grants.

2.  Aanmelding voltooien bij TechSoup Nederland. De organisatie moet een geldige liefdadigheidsstatus hebben en onder één van de volgende drie groepen vallen:

  • Bezit van een ANBI of SBBI belastingvrije status
  • Geregistreerd als stichting of vereniging
  • De organisatie is een kerkgenootschap of een van de zelfstandige onderdelen daarvan.

3. Géén onverheidsinstelling of -organisatie, ziekenhuis of gezondheidsinstelling of als school, kinderopvang, academische instelling of universiteit.

4. De non-profit moet akkoord gaan met de voorwaarden van Google met betrekking tot het ontvangen en gebruiken van donaties en non-discriminatie.

5. Een functionele website met voldoende informatie en een goede presentatie van het beoogde doel.

Bedankt voor jouw bericht!

Wij zullen zo snel mogelijk contact met jou opnemen.

Bedankt voor jouw sollicitatie!

Wij zullen zo snel contact met jou opnemen.

pop-up-circle

Solliciteer nu!

Klaar voor je nieuwe job? Upload nu je cv!