Hoe krijg ik meer LinkedIn-volgers?

Hoe krijg ik meer LinkedIn-volgers?

Opvallen met je LinkedIn-bedrijfspagina: hoe krijg ik meer volgers?

Wanneer je jezelf serieus neemt als bedrijf mag een LinkedIn-account niet ontbreken aan jouw lijstje met socials. Dus heb jij natuurlijk al lang een mooie LinkedIn-bedrijfspagina aangemaakt voor jouw organisatie. ‘Laat die volgers maar komen’, denk je. Maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. Hoe krijg je wel meer volgers op LinkedIn? Wij delen onze tips en tricks.

Begin dichtbij

Een online netwerk creëren begint dichterbij dan dat je denkt. Je begint namelijk contact te zoeken bij mensen die je kent. Stuur een persoonlijk bericht naar vrienden, familie en natuurlijk collega’s. Laat al je collega’s in hun functie-omschrijving linken naar jullie bedrijfspagina op LinkedIn. Vraag ze ook meteen om de LinkedIn-pagina van de organisatie te volgen. Samen hebben jullie een groot netwerk.

Stel dat iedere medewerker 5 connecties weet te verleiden om jullie bedrijfspagina te volgen, dan kan het ineens wel heel hard gaan. Stuur geen uitnodigingen zonder persoonlijk bericht naar willekeurige mensen. Het kan zo zijn dat ze je uitnodiging afwijzen en na 3 afwijzingen in één maand wordt het account geblokkeerd.

Sharing is caring

Content delen is een belangrijk onderdeel van LinkedIn. Je laat zo zien wat je interesses zijn en wat je dagelijks bezighoudt. Start met het delen van alle posts die op de LinkedIn Company Page verschijnen op jouw persoonlijke LinkedIn-profiel en roep collega’s op om hetzelfde te doen. Hoe meer gebruikers jullie content delen, hoe groter het bereik. Deel ook je content in groepen en community’s. Niet alleen bereik je een specifieke doelgroep, maar je bereikt ook een grote groep professionals.

Verwijs in je e-mail naar LinkedIn

E-mail in het bedrijfsleven is onmisbaar. Een groot deel van je communicatie loopt via je mail. Daarom is het goed om in je e-mailhandtekening naast de adresgegevens van je organisatie een icoontje met verwijzing naar de LinkedIn-bedrijfspagina te zetten. Het is visueel en spoort (potentiële) zakenrelaties aan om erop te klikken. Hebben ze ook LinkedIn? Dan kunnen ze jou makkelijk vinden en jou toevoegen in hun netwerk!

Promoten, promoten, promoten

Maak handig gebruik van je eigen communicatiemiddelen. Promoot de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf in zo veel mogelijk (digitale) uitingen zoals je Facebook bedrijfspagina,Google+ of Twitter. Verwijs ernaar op visitekaartjes, roep in de nieuwsbrief op om jullie organisatie op LinkedIn te volgen en plaats een link bij vacatures.

Ook mag het niet ontbreken op je website. De footer en header is een goede plek om je LinkedIn icon te promoten omdat dit vaak in beeld is. Ook kan je het vermelden op de “contact” pagina en de “over ons” pagina of zelfs op elk blogbericht in de vorm van een deel knop.

Volg interessante LinkedIn-gebruikers

Je kan personen op LinkedIn op 2 verschillende manieren benaderen, namelijk een connectie maken of volgen. Stel je wil updates zien van een bekend persoon in je vakgebied, dan stuur je die geen uitnodiging omdat de kans om afgewezen te worden erg groot kan zijn. Om toch up to date te blijven volg je deze persoon.

Ga dus zo veel mogelijk LinkedIn-profielen van mensen en organisaties uit gerelateerde vakgebieden volgen. Met een beetje geluk volgen ze jou dan terug. Je vergroot je kansen door op je LinkedIn-wall content te plaatsen waar zij iets aan hebben.

Hoe krijg ik meer LinkedIn-volgers?

Laat van je horen

Vergelijk LinkedIn met een grote netwerkborrel: hoe meer je van je laat horen, hoe meer zakelijke contacten je opdoet. Meng je dus vooral in LinkedIn-discussies en reageer op berichten over ontwikkelingen in jouw branche. Vergeet niet te verwijzen naar de bedrijfspagina. Op die manier zien andere gebruikers dat je veel expertise in huis hebt. Een goede reden om jou te volgen…

Gebruik keywords

Het is slim om niet alleen op de website, maar ook in het LinkedIn-profiel van jouw organisatie relevante zoekwoorden te verwerken. Zet keywords in de “summary”, “specialties”, “experience” en “education” en in de content die je deelt om sneller gevonden te worden in de zoekmachines. Alles wat je in jouw profiel wijzigt heeft meteen invloed op de zoekresultaten, dus zorg ervoor dat je goede keywords kiest en relevante informatie.

Deel vacatures

Heb je een vacature open staan? Deel het via LinkedIn. Je kan het binnen enkele minuten posten. Deel het via de status update functie van LinkedIn. Iedereen in je netwerk krijgt een notificatie en zien deze status ook tussen alle updates staan.

Vacatures doen het hier goed en als werkzoekenden die van jou tegenkomen is dat ideaal want dat kan weer nieuwe volgers opleveren.

Zorg dat alle informatie compleet is

Zoekmachines geven de voorkeur aan up-to-date bedrijfspagina’s waarop alle informatie aanwezig is. Staat het adres van jouw organisatie op het LinkedIn-profiel? Een link naar de website? Heb je een SEO geoptimaliseerde bedrijfsomschrijving geschreven? Maak het account nog aantrekkelijker met afbeeldingen en laat werk uit je portfolio zien.

Zorg er daarnaast voor dat het LinkedIn-profiel relevant is en blijft in de zoekmachineresultaten door regelmatig met updates te komen.

Plaats content op kantoortijden

Het is goed om te weten wanneer je jouw doelgroep op LinkedIn het beste kan bereiken. Als je actief bent wanneer je doelgroep ook actief is word het bereik vergroot.

Omdat LinkedIn een zakelijk karakter heeft, komen de meeste bezoekers op kantoortijden: van maandag tot en met vrijdag tussen negen en vijf. Op bepaalde tijden, zoals in de lunch- of koffiepauze, hebben ze volop tijd om LinkedIn af te struinen. Houd hier rekening mee bij het plaatsen van nieuwe updates.

Tijd voor meer volgers

We praten graag nog eens met je verder over LinkedIn, maar voor nu is het echt tijd om met deze tips van start te gaan en jouw LinkedIn-bedrijfspagina een boost te geven. Laat ons weten of onze adviezen voor jou werken.

Volg Creative Studio op LinkedIn. We beloven dat we je terug volgen.

Hoe krijg ik meer LinkedIn-volgers?

Hoe krijg ik meer LinkedIn-volgers?

Bedankt voor jouw bericht!

Wij zullen zo snel mogelijk contact met jou opnemen.

Bedankt voor jouw sollicitatie!

Wij zullen zo snel contact met jou opnemen.

pop-up-circle

Solliciteer nu!

Klaar voor je nieuwe job? Upload nu je cv!