Web Presence

Zoekwoorden Onderzoek

Om gevonden te worden via Google moet je ervoor zorgen dat jouw website een pagina bevat die is opgebouwd rond de term(en) die de potentiële klant gebruikt als hij of zij op zoek is naar jouw product of dienst.

Het probleem daarbij is dat er verschillende woorden/ termen bestaan die mensen daarvoor kunnen gebruiken. Via een zoekwoorden onderzoek bepalen we aan de hand van de –door de klant aangeleverde termen– welke aanvullende termen daarbij horen. (Zoekwoorden waar je dus op gevonden wilt worden.)

Dus als je als fietsenmaker gevonden wilt worden op het woord fiets, dan horen daar gerelateerde zoekwoorden bij als: mountainbike, racefiets, elektrische fiets, kinderfiets, omafiets, stadsfiets en dergelijke. Bij elk van die woorden hoort een bepaald zoekvolume; hoe vaak wordt er op die woorden gezocht, en is het dus voor die fietsenmaker interessant om er mee aan de slag te gaan?

Dit is de start van een SEO (Search Engine Optimalisatie) traject.

Interesse in een zoekwoorden onderzoek voor jouw website/ business? Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.

Search