Web Presence

Verbeter je online vindbaarheid

Foto van 2 medewerkers. Een van de twee zit aan het bureau, de ander staat ernaast. De staande collega wijst naar het beeldscherm van de zittende collega.
Handshake

Seo-analyses | Landingspagina's | Google Adwords

Zo word je online nog beter vindbaar!

Web presence, of –in goed Nederlands– online aanwezig zijn, bestaat voor de meeste mensen die er net mee starten uit een website. Dat is inderdaad de beste start, maar daar houdt het niet mee op. Je wilt ook bezoekers op je website, dus moet je gaan werken aan je ‘web presence’!

Voor onze klanten maken wij doorlopend websites; groot, klein, simpel of complex. De wensen/ eisen van de klant zijn ons uitgangspunt. Wij helpen waar het kan en waar je het fijn vindt; we dringen onze mening niet op, maar laten het wel weten als wij denken dat het anders –en in onze ogen nog beter– kan. De keus blijft uiteindelijk altijd bij jou.

Dat wordt gewaardeerd. Dit blijkt uit het feit dat onze klanten naderhand vaak terugkomen om ze te helpen bij het beter vindbaar worden via Google en andere zoekmachines zoals Bing of DuckDuckGo.

 

SEO-analyse

Een SEO-analyse start met een vervolggesprek met over wie jouw huidige en potentiële (wens) klanten zijn –op basis van de recente ervaringen– en welke termen zij gebruiken om naar jouw product of de dienst te zoeken. Daarna volgt een uitgebreid zoekwoorden onderzoek waarmee we bepalen welke aanvullende termen daar op natuurlijke wijze bij passen.

Dat verwerken we samen in een SEO-analyse (Search Engine Optimization) van de teksten en de alt-beschrijvingen van de afbeeldingen (alt-beschrijvingen -of teksten- besschrijven een afbeelding voor blinden en slechtzienden die een tekstbrowser gebruiken, maar kunnen ook op een natuurlijke manier voorzien worden van zoekwoorden). Deze bespreken we met je en na goedkeuring van het voorstel en de tijdsinschatting die we vooraf hebben opgesteld gaan we aan de slag.

We (her)schrijven de (bestaande) teksten, bepalen de alt-teksten bij de afbeeldingen, maar ook die van de in- en externe links, en presenteren dit vervolgens aan de klant. 

Na goedkeuring voeren we alle voorgestelde wijzigingen snel en correct uit waarmee we de eerste fase hebben afgerond.

De eerste fase? Ja, want veelal krijgt de klant de smaak te pakken en plannen we vervolgfases in.

SEO-analyse

Dat start met een vervolggesprek met de klant over wie zijn huidige en potentiële (wens) klanten zijn –op basis van de recente ervaringen– en welke termen zij gebruiken om naar het product of de dienst van de klant te zoeken. Daarna volgt een uitgebreid zoekwoorden onderzoek waarmee we bepalen welke aanvullende termen daar op natuurlijke wijze bij passen.

Dat verwerken we samen in een SEO-analyse (Search Engine Optimization) van de teksten en de alt-beschrijvingen van de afbeeldingen. Deze bespreken we met de klant, en na goedkeuring van het voorstel en de tijdsinschatting die we hebben opgesteld gaan we aan de slag.

We (her)schrijven de bestaande teksten, bepalen de alt-teksten bij de afbeeldingen, maar ook die van de in- en externe links, en presenteren dit vervolgens aan de klant.
Na goedkeuring voeren we alle voorgestelde wijzigingen snel en correct uit waarmee we de eerste fase hebben afgerond.

De eerste fase? Ja, want veelal krijgt de klant de smaak te pakken en plannen we vervolgfases in.

web presence coffee

AdWords

De tweede fase is vaak SEA (Search Engine Advertising), de tegenhanger van SEO. Daar waar SEO uitgaat van het organisch gevonden worden –omdat de Google Spider vindt dat de inhoud van de website past bij de zoekopdracht– gaat het bij SEA om het adverteren op/ via die zoekmachines.

Ook daar kunnen we onze expertise inzetten; op welke zoekwoorden wil je bijvoorbeeld dat jouw advertentie getoond wordt, welke aanvullende termen passen daarbij?
Welke koppen passen bij die advertenties, en welke bodytekst trekt de bezoeker uiteindelijk ‘over de streep’?

We kunnen adviseren, en desgewenst nemen we het hele proces van bedenken, voorstellen, uitvoeren én rapporteren van je over. Zo zit jij doorlopend ‘aan het stuur’ zonder dat je daar enige kennis en tijd aan hoeft te besteden, terwijl je ondertussen wel verzekerd bent van het best haalbare resultaat.

 

web presence coffee

AdWords

De tweede fase is vaak SEA (Search Engine Advertising), de tegenhanger van SEO. Daar waar SEO uitgaat van het organisch gevonden worden –omdat de Google Spider vindt dat de inhoud van de website past bij de zoekopdracht– gaat het bij SEA om het adverteren op/ via die zoekmachines.

Ook daar kunnen we onze expertise inzetten; op welke zoekwoorden wil je bijvoorbeeld dat jouw advertentie getoond wordt, welke aanvullende termen passen daarbij?
Welke koppen passen bij die advertenties, en welke bodytekst trekt de bezoeker uiteindelijk ‘over de streep’?

We kunnen adviseren, en desgewenst nemen we het hele proces van bedenken, voorstellen, uitvoeren én rapporteren voor je over. Zo zit jij doorlopend ‘aan het stuur’ zonder dat je daar enige kennis en tijd aan hoeft te besteden, terwijl je ondertussen wel verzekerd bent van het best haalbare resultaat.

Speciale landingspagina’s

De derde fase van dit traject gaat over het maken van speciale landingspagina’s waarbij de pagina; dus het product, de tekst en alt-beschrijvingen van afbeeldingen alsook in- en externe links allemaal specifiek zijn toegespitst op één duidelijk omschreven nauwkeurig gedefinieerde doelgroep.

Elk product en elke dienst heeft vaak meerdere toepassingen en/ of doelgroepen. Op je algemene website moet je dus rekening houden met bredere termen en omschrijvingen, terwijl je een specifiek, nauwkeurig omschreven doelgroep wellicht beter zou bedienen met een eigen pagina.

Dat noemen we landingspagina’s, en ze worden vaak ingezet voor SEA omdat je advertenties en de pagina’s waar die naartoe leiden heel precies op elkaar kunt afstemmen. Daardoor wordt het effect van de advertentie niet alleen beter; maar, omdat Google dit meet, wordt de advertentie ook beter beoordeeld. Dat komt omdat Google, als het moet kiezen welke advertentie bij welke zoekterm getoond wordt, deze advertentie ‘voorrang’ geeft op een soortgelijke advertentie van een concurrent die naar een meer algemene pagina leidt.

Investeren in een specifieke landingspagina voor een nauwkeurig omschreven doelgroep werkt dus aan twee kanten positief!

Benieuwd hoe wij jouw web presence zouden verbeteren? Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking waarbij we de mogelijkheden bespreken.

 

Speciale landingspagina’s

De derde fase van dit traject gaat over het maken van speciale landingspagina’s waarbij de pagina; dus het product, de tekst en alt-beschrijvingen van afbeeldingen alsook in- en externe links allemaal specifiek zijn toegespitst op één duidelijk omschreven nauwkeurig gedefinieerde doelgroep.

Elk product en elke dienst heeft vaak meerdere toepassingen en/ of doelgroepen. In je algemene website moet je dus rekening houden met bredere termen en omschrijvingen, terwijl je een specifiek, nauwkeurig omschreven doelgroep wellicht beter zou bedienen met een eigen pagina.

Dat noemen we landingspagina’s, en ze worden vaak ingezet voor SEA omdat je advertenties en de pagina’s waar die naartoe leiden heel precies op elkaar kunt afstemmen. Daardoor wordt het effect van de advertentie niet alleen beter; maar, omdat Google dit meet, wordt de advertentie ook beter beoordeeld. Dat komt omdat Google, als het moet kiezen welke advertentie bij welke zoekterm getoond wordt, deze advertentie ‘voorrang’ geeft op een soortgelijke advertentie van een concurrent die naar een meer algemene pagina leidt.

Investeren in een specifieke landingspagina voor een nauwkeurig omschreven doelgroep werkt dus naar twee kanten positief!

Benieuwd hoe wij jouw web presence zouden verbeteren? Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking waarbij we de mogelijkheden bespreken.